mechba.blog.hu

Úttörő igazság vagy a naivitást kihasználva másfajta igazság az úttörőknek? Melyikről szól mechba blogja? Döntsd el magad! Írd meg a véleményed kommentként vagy a mechba@vipmail.hu címre.

Friss topikok

  • DonCamillo: hát itt sincs nagy pezsgés :-), mi történt minde... (2012.03.18. 21:36) mechba visszatér...
  • Bölcs Bagoly: Minden bizonnyal Gyurcsány Ferenc a PB tagja let... (2011.02.17. 14:57) Kár lett volna?!
  • hanvay szilárd: Éljen a szocializmus, azért mert csak ez a rends... (2008.10.31. 12:10) Retró?
  • hanvay szilárd: Éljen Gyurcsány Ferenc, Magyarország imádott min... (2008.09.27. 17:04) Kedves ünnepünk
  • Balogh Eliza: Sajnos, már alig van munkás Magyarországon. Ha k... (2008.09.07. 12:09) A munkásoké a jövő

M. Péter és H. István beszélget

2008.02.07. 08:31 :: mechba

Egy képzeletbeli, mondhatni véletlenül meghallott beszélgetés, amelyhez adatforrás a HVG 2008. február 9-i száma, illetve az M. Péterről az interneten fellelhető adatok.

Ajánlott háttérzene:

И вновь продолжается бой,
И сердцу тревожно в груди.
И Ленин - такой молодой,
И юный Октябрь впереди!


www.marxists.org/history/ussr/sounds/mp3/I-vnov-prodolzhaetsia-boj.mp3

H: Hét éven át zongoráztam, utána egy évig nyúztam a fuvolát, nyolc évig kórusban énekeltem, néha tenorszólót is. Neked Péter van valami hasonló előéleted?

M: Magam sajnos, illetve inkább sokak örömére csak reggel, borotválkozás közben szoktam egy-egy régi nótát dalolgatni, szép indulókat jajj, könnyes is lett a szemem. De anno volt a MÁV élén egy G. Gyula nevű emberke, ő úgy tudom elég muzikális volt, nem?

H: Nem tudom, bár néha áthallatszott a szomszéd irodából valamiféle zenekezdemény, de elég liberálisan nyomta a kolléga. De kezdjük az elején, én Pápán tanultam és Moszkvában, majd Leningrádban jártam egyetemre. Ott nem találkozhattunk korábban?

M: Nem hiszem, tudniillik nekem 18 év előnyöm van veled szemben Istvánom. Érettségimet nem publikálom, viszont '66-ban a nagy német gondolkodóról, Karl Marxról elnevezett egyetemen kaptam diplomát. De szép is volt, a pártélet akkoriban, csupa mozgalom, KISZ, Ifjú Gárda...

H: Hát ez nekem kimaradt az életemből, inkább farmert árultam Leningrádban. Amikor aztán a párttitkár felelősségre vont (bár nem voltam párttag), akkor befenyegettem, hogy elmondom mindenkinek: ő számítógépeket hoz be Finnországból...

M: Jó duma, nekem azért nem kell megjátszanod magad. Az ATV-n már készül az "Elvtársak közt" sorozat, ahol szabadon eljátszhatjuk valódi önmagunkat... szóval azért nekem se volt ám minden rendben, hogy III/II-es tisztként éppen a KGB ellen harcoltam, védtem a magyar érdekeket. Nem írtunk le semmit, így...

H: Ja, ebbe futott bele szegény K. Jancsi is. Egy füstös kocsmában, a Déli pályaudvar mellett. Most miatta inog az én székem is. Mindenről kell emlékeztető, legfeljebb titkosítva, nem? Az IMF-ről írtam Leningrádban a diplomamunkám, azért ez is jó pont. Gondolom sokan beveszik majd, hogy ezt tartottam követendő modellnek és nem a naaagy Szovjetunió példáját.

M: Hát igen, ez is nagyon jó. Én az IMF-fel '77 és '82 között foglalkoztam, biztosan sokkal jobbak lettek volna téziseid, ha tőlem is idézhettél volna.

H: Jaah, igen. Aztán 1988-ban is találkozhattunk, amikor Dunai Imrének voltam a kabinetvezetője. Meg előtte az MNB-ben, nem?

M: Mondjuk én a minisztériumban voltam, később miniszter lettem, majd a miniszterelnök helyettese. Akkor valóban találkozhattunk, te ültél ott a titkárságon a hatalmas iktatókönyv fölé görnyedve?

H: Volt ilyen, sokszor helyettesítettem Mancikát, igen. Aztán tudod, a Nyugat. 1995-től (tudod, Hornék győzelme után) Hágában dolgoztam, a kereskedelmi kirendeltséget irányítottam...

M: Sok régi elvt barátunk került akkoriban pozícióba, mintegy megértve az idők szavát...

H:...igen. Aztán hívtak a Siemenshez ügyvezetőnek és lobbistának, majd...

M: Jajj, akkor azért találkozhattuunk annyit a Köztársaság téren. Jajj, a Combino, persze, már értem. Azért jártál ott a Puch Laci folyosóján, nem?

H: Nem, én általában a vele szembeni irodába mentem, a Csabához. De előtte mindig beköszöntem Hillernek is. Szóval 2005-ben aztán szóltak és én jöttem. Mert tudom és értem. És majd én.

M: Igen, akkor ez volt a divat. Devecz Miki is valami hasonló posztról ugrott bele a személyszállításba, nem? Ő most hol van?

H: A Hídépítőt "erősíti". De én a MÁV-nál vele ellentétben azt is tudtam, hol vannak a feszültségpontok. Nem mondom, hogy nem volt belső ellenállás, de sikerült elkezdeni a MÁV történetének egyik legnagyobb szervezeti átalakítását.

M: Hát, ezt a kétes dicsőséget sokan magukénak tudják. 2002-ben, amikor miniszterelnök lettem a Mándokiék jöttek hozzám ezzel. Ők is ugrottak egy nagyot, most onnan kellett váltani. Akkor ezt láttam a jónak, onnan volt hová eljutni és elég jól le is vezették. Eddig azt hittem, együtt gondolkodunk azonosan sok dologról, de így. Inkább megyek, mielőtt mélyebb dolgokban is összeveszünk!

H: Én...ööö...szóval....ööö...tehát nem akartam, hogy megbántódj. De most hová mész? Jajjj, naaa...

Szólj hozzá!

Címkék: oktatás máv menedzser támogatás szocializmus

A bejegyzés trackback címe:

https://mechba.blog.hu/api/trackback/id/tr59328995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása