mechba.blog.hu

Úttörő igazság vagy a naivitást kihasználva másfajta igazság az úttörőknek? Melyikről szól mechba blogja? Döntsd el magad! Írd meg a véleményed kommentként vagy a mechba@vipmail.hu címre.

Friss topikok

  • DonCamillo: hát itt sincs nagy pezsgés :-), mi történt minde... (2012.03.18. 21:36) mechba visszatér...
  • Bölcs Bagoly: Minden bizonnyal Gyurcsány Ferenc a PB tagja let... (2011.02.17. 14:57) Kár lett volna?!
  • hanvay szilárd: Éljen a szocializmus, azért mert csak ez a rends... (2008.10.31. 12:10) Retró?
  • hanvay szilárd: Éljen Gyurcsány Ferenc, Magyarország imádott min... (2008.09.27. 17:04) Kedves ünnepünk
  • Balogh Eliza: Sajnos, már alig van munkás Magyarországon. Ha k... (2008.09.07. 12:09) A munkásoké a jövő

Utolsó kommentek:

DonCamillo 2012.03.18. 21:36:56

hát itt sincs nagy pezsgés :-), mi történt minden rendben van a nagy vasúttal:-))

Bejegyzés: mechba visszatér...

Bölcs Bagoly 2011.02.17. 14:57:31

Minden bizonnyal Gyurcsány Ferenc a PB tagja lett volna a rendszerváltás nélkül. De csak akkor, ha nem Németh Miklós a miniszerelnök Pártfőtitkár.

Bejegyzés: Kár lett volna?!

hanvay szilárd 2008.10.31. 12:10:18

Éljen a szocializmus, azért mert csak ez a rendszer ismerte el a kiváló munkát!

Bejegyzés: Retró?

hanvay szilárd 2008.09.27. 17:04:21

Éljen Gyurcsány Ferenc, Magyarország imádott miniszterelnöke!

Bejegyzés: Kedves ünnepünk

Balogh Eliza 2008.09.07. 12:09:36

Sajnos, már alig van munkás Magyarországon. Ha kell egy jó szakember, pl. lakatos, villanyszerelő, esztergályos, asztalos stb. akár egy egyszerűbb javításhoz a lakásban, már nem egyszerű találni igazi szakképzett embert. Többnyire önképzett „ezermestereket” tudunk megkérni. Iparunk nincs, privatizálták, tönkre tették.
Diplomásból meg egyre több van. Akik közül a tehetségesebbek külföldre mennek dolgozni, és itt maradnak a kevésbé jók.
Hol lesz magyaroké a jövő így?!
Nem beszélve arról, hogy az egykori „népvagyon” jelentős része a jövő szebbé tételéért tenni akaró magyar emberek társadalmi munkájából, „kommunista” szombathaiból jött létre. Amit aztán privatizáltak és a tűzhöz közel állók kaparintották meg szinte fillérekért. Ők lettek az új milliárdosaink. Akik pedig egykor lelkesen dolgoztak, nem ritkán a kisnyugdíjasok, hajléktalanok között találhatók!

Bejegyzés: A munkásoké a jövő

Kata 2008.08.11. 15:14:14

Nagyon hanyagolod a blogodat vagy minden rendben van a MÁV körül?
Érdekes lenne egyszer az állami cégek azokat felügyelő hatóságok illetve egyéb felügyeleti szervek közti "rokoni" kapcsolatokra is rávilágítani...
No és mi van a MÁV-os fizetésekkel alig várom már a közérdekű adatokat, vagy már megjelent valami helyi hírmondóban ez sem lenne idegen a mostani gondolkodásmódjuktól. Az ÁSZ jelentést mindenki szép csendben elfelejti, azt hiszem ők konkrét személyt is "nevesítettek" a jelentésükben, erre semmi reakció, ja kéárem az ász jelentés nem kötelez.... legfeljebb a vezetői értekezleten a H István is bejelenti "elkúrtuk" és mehet tovább a szekér.

Bejegyzés: Az igazi elvtárs...

Hanvay Szilárd 2008.07.09. 14:09:58

Ez is, az is, Igen Tisztelt Meckba Úr! Mivel a miniszterelnök úr szereti a széles nyakkendőket és a páncélozott kormányzati autókat.

Bejegyzés: Nyakkendő vagy kisautó?

balage 2008.04.16. 12:07:28

Máshol nem láttam ezt a hírt én sem, biztos, hogy a MÁV-ra gondolsz? Vagy ez is olyan hír lesz, mint a nagy alföldi gáztároló? :)

Bejegyzés: Előzetesben a MÁV vezére

balage 2008.04.16. 12:00:24

Mint az idevágó viccből is megtudhatjuk:

A birkapásztor legelteti a nyáját a domboldalon. Egyszer csak megáll egy vadiúj autó, kiszáll belőle egy öltönyös hapsi és megkérdezi a juhászt:
-Ha megmondom, hány birkája van akkor elvihetem az egyiket?
-Persze - mondja mosolyogva a pásztor.
A fickó előkap egy laptopot a kocsiból, felcsatlakozik egy kémműholdra, letölt egy képet a nyájról, a megfelelő birkaszámláló alkalmazással megszámolja a birkákat és mondja:
-623.
-Talált. Válasszon egyet magának.
Az öltönyös kiválaszt egy feketét. Erre mondja a juhász:
-Ha megmondom, mi a foglalkozása, visszaadja a birkát?
-Persze, próbáljuk meg.
-Maga egy tanácsadó.
-Ezt honnét tudja?
-Idejön, mikor nem is hívta senki. Hatalmas apparátussal megmond nekem valamit, amit nem kérdeztem, de már eddig is tudtam. És most adja vissza a pulimat.


Bejegyzés: A tanácsadók

Takika 2008.04.16. 11:45:46

MÁV != MÁV ÁBE :)

Bejegyzés: Előzetesben a MÁV vezére

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.04.14. 20:18:22

Bocsánat, Mechba.

Bejegyzés: Kisebb vagy nagyobb

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.04.14. 20:17:40

"Ha Rákos, akkor újabb kérdés: miért kellett beírni, hogy Rákoson át megy a vonat? Máshogy lehet Szobra jutni Miskolcról, ha azt az Aszód-Vác vonalat végképp elfelejtjük? Rákos a miskolci vonalon van, nem? Ilyen alapon beírhatták volna, hogy mondjuk Vámosgyörkön át... az mégis hosszabb, látványosabb, nem?"

Hello itt is, mechba :)
Rákosról a vonat egyszerűen, a Körvasúton keresztül tud eljutni a hetvenes vonalra. Mivel a körvasúti leágazás Rákos kezdőpont felőli oldalán van, így a vonat ténylegesen áthalad az állomáson.

Bejegyzés: Kisebb vagy nagyobb

rp_bubu 2008.04.14. 12:25:10

Műszaki Táblázatok kötetei fellelhető: bármely állomáson, és bármely forgalmiszolgálattevő birtokában (utasításokkal együtt kerül kiadásra részükre). Vasúti szakközépiskolákban, vasúti szakiránnyal rendelkező főikolákon, egyetemeken (mint tankönyv) és ezek könyvtárában. Valamint mint minden MÁV-os anyag, természetesen a MÁV központi könyvtárában és irattárában.
Ebből kiszámolni tudod, hogy mi a megengedett, különböző vontatójárművekkel, az ország valamennyi vonalára a benne található táblázatok segítségével.

A vonalra engedélyezett rendes terheléseket egyszerűbb módon is megtalálod, a szolgálati menetrendek eljén, vontatójárművekre és sebességcsoportokra nézve.

Ebből nekem csak egy régi 70-78-as vonalakra érvényes van a birtokomban, e szerint V43-al 50km/h-val max. 1100t továbbítható, ez a 70-es vonalon 80km/h-ra is 2200t, ott mehet V63-assal is úgy már 2800t. A 80-as vonalra nincs menetrendem így azt nem tudtam most megnézni, ha kezembe akad majd bele kukkantok.

Mivel az emelkedő hosszú és nem csak meredek, tisztességes tehervonatot fel kell tolni, ez biztos. Nem véletlenül volt a háromvágányos Vácrátótra kitológép rendelve, mikor még rendszeres volt a forgalom.

Legegyszerűbb módszer, hogy a dolog végére járj: kivonatozol Aszódra, egy békés, sztrájk nélküli hétvégén bekopogsz a forgalmiban, elmondod miután érdeklődsz, ha szerencséd van egy olyan forgalmistát fogsz ki aki régóta ott van. Ebben az esetben nem csak a választ kapod meg, hanem még a legendáriumot is meghallgathatod, a dombtetőn egyensúlyban lógó tehervonatokról, arról mikor 424-es volt a kitoló Aszódon. Vagy épp mikor úgy tudott csak felmászni a vonat Vácrátót felől rendszeresen az emelkedőre, hogy visszagurúlt és újból lendületet vett az állomás túlsóvégéről, mert egyhelyben tekert a gép a domboldalon...

Amúgy érdemes ellátogatni egyszer arra, látványos mikor pár száz méter megtétele után már lent látod a veresi vonalat Vácrátót után.

Bejegyzés: Kisebb vagy nagyobb

mechba · http://mechba.blog.hu 2008.04.14. 10:32:04

Kedves raczpeter!

Elárulnád, hogy az általad idézett publikus kiadvány hol lelhető fel? És ha már a kezdben van, konkrétan, mondjuk tonnában és hosszban mit jelent:
- Miskolc - Aszód,
- Aszód - Budapest
- Budapest - Vác
- Aszód - Vác között?

Köszönöm, mechba

Bejegyzés: Kisebb vagy nagyobb

rp_bubu 2008.04.14. 10:21:13

Neked semmien válasz nem jó?
Utána néztem, 2 percembe telt elővenni a Műszaki Táblázatok I. kötetét. 12,1 ezrelék a legnagyobb emelkedő Galgamácsától Vácrátót felé, vissza felé pedig 10 ezrelék. Gödöllőnél 8 ezrelék van, és már oda kitológép kell...
A vonalra engedélyezett vonathosszak is kisebbek az állomások vonatfogadóvágány hosszai miatt.
Fogd föl: rövidebb vonat mehetne, oda vissza tolni kéne.

Bejegyzés: Kisebb vagy nagyobb

rp_bubu 2008.04.13. 20:19:41

Ismétlés a másik blogról, ahova fellett rakva ez az okoskodás:

A lejtviszonyok miatt nem használják, kitológép kéne, hogy felmásszon a vonat Vácrátóttól Galgamácsáig. Heti pár vonathoz nem éri meg, és aránytalanul megdrágítja a fuvarozást.

Bejegyzés: Folyosók, jajj

mechba · http://mechba.blog.hu 2008.04.13. 08:49:21

Aszód - Budapest között sem kell felszedni a síneket, hanem ahogy eddig: a meglévőkön lehet húzkodni azt a töméntelen mennyiségű csabai kolbászt a pesti teszkó iparvágányára :)

Bejegyzés: Folyosók, jajj

pitiánrr 2008.04.12. 20:01:02

Jó felfedezés. Simán lehet, hogy direkt van így, de inkább a hozzá nem értésre szavaznék. Mávtól felfelé eu-s szerveken át a minisztériumig egy szakértő sem dolgozik már ezen a terülten vezetőként. Max. közgazdászok jó esetben, de inkább pártkatonák. Így minden szar átmegy, csak mi szívunk majd a végén.

Bejegyzés: Folyosók, jajj

pitiáner 2008.04.12. 19:55:10

lehet, mert nem olvastam végig :)
azok, akik tanácsot kérnek, úgyis havertól kérik, legalábbis a bkv esetében nem volt pályázat sem. de mechba is vmi hasonlót ír, hogy kormányváltás közelében cserélődnek ezek a cégek. legalábbis itt, nyugat-balkánon.

Bejegyzés: A tanácsadók

egymasikpitianer 2008.04.12. 19:46:23

Alapvetően félreértetted pitiáner kolléga, a lényeg abban lenne ha a nem az önérdek és a pénz a fő mitiváció talán lehet jó tanácsot is adni.

Bejegyzés: A tanácsadók