mechba.blog.hu

Úttörő igazság vagy a naivitást kihasználva másfajta igazság az úttörőknek? Melyikről szól mechba blogja? Döntsd el magad! Írd meg a véleményed kommentként vagy a mechba@vipmail.hu címre.

Friss topikok

  • DonCamillo: hát itt sincs nagy pezsgés :-), mi történt minde... (2012.03.18. 21:36) mechba visszatér...
  • Bölcs Bagoly: Minden bizonnyal Gyurcsány Ferenc a PB tagja let... (2011.02.17. 14:57) Kár lett volna?!
  • hanvay szilárd: Éljen a szocializmus, azért mert csak ez a rends... (2008.10.31. 12:10) Retró?
  • hanvay szilárd: Éljen Gyurcsány Ferenc, Magyarország imádott min... (2008.09.27. 17:04) Kedves ünnepünk
  • Balogh Eliza: Sajnos, már alig van munkás Magyarországon. Ha k... (2008.09.07. 12:09) A munkásoké a jövő

Kisebb vagy nagyobb

2008.04.14. 08:15 :: mechba

Az Aszód - Vác közötti "átvágásról" szóló posztomat elküldtem dr. Rácz Gábor úrnak, a MÁV Cargo kommunikációs igazgatójának. Kis türelmet kért, majd az alábbi választ küldte:

Tisztelt Szerkesztő Úr!
 
Első ránézésre Önnek igaza van az MC Optimum kérdésében, hiszen Aszódról közvetlenül Vácra nyilván rövidebb az út!
 
Ugyanakkor a vonat tervezésénél az alábbiakat is figyelembe kellett vegyük:
 
- A Vác és Galgamácsa közti szakaszon, a dombok között között a vonat terhelése (vagyis az a teher, amit el tud vontatni) az emelkedők miatt kisebb lenne, tehát amit esetleg "nyerünk a réven, azt elveszítjük a vámon."
- Emellett a 71-es vonal a reggeli órákban eléggé telített, oda vonat csak a reggeli utasforgalom befejezte után tervezhető
 
Ezeket a megfontolásokat is figyelembe véve döntöttünk a némiképp hosszabb, de szakmailag indokoltabb útvonal mellett. (Egyébként sajnos tévesen jelent meg,az útvonal nem Rákosrendezőn, hanem Rákos állomáson megy keresztül, ez távolságban nem nagy különbség, leterheltségben viszont igen.)
 
Kérem Szerkesztő urat, hogy válaszomat is szíveskedjen honlapjukra kitenni!
 
Elnézést a hosszabb reakcióidőért, de ahogy jeleztem, illetékes kollégáink csak pénteken tértek haza külföldi megbeszélésükről.
 
A transzeurópai vonalak ügyéban írott e-mailjét magkaptam, holnap reagálok rá!
 
Üdvözlettel:
 
dr.Rácz Gábor
kommunikációs igazgató

Hát tulajdonképpen elégedett is lehetnék, hiszen nem értek annyira hozzá, de nem lennék mechba, ha nem kutakodnék egy kicsit...

1. emelkedők

Nyilván amikor "hegyek között, völgyek között zakatol a vonat", akkor kisebb szerelvényt lehet csak összeállítani, mert fel kell menni a hegyre is. No igen, csakhogy azért én jártam Aszód - Gödöllő között is bringával és vonattal is... és hát nem könnyű feltekerni. Utánanéztem az interneten és erre a szakaszra 7 ezrelékes emelkedőt írtak, ami még egy (toló) mozdony alkalmazását igényli. Aszód - Vác között nem találtam ilyen adatot, de gondolom, hogy ha Aszódon kell egy mozdony, ami feltolja a vonatokat Gödöllőre, akkor az a mozdony a másik vonatot fel tudja tolni Vácra is, nem? raczpeter kommentjéből: "kitológép kéne, hogy felmásszon a vonat Vácrátóttól Galgamácsáig". Ez ugyan visszafelé irány, de mindegy. Szóval nem is kellene végigmenni két mozdonnyal, csak Vácrátótig...

 

1.a. titkolózunk

Próbáltam ilyen lejtő meg terhelés adatokat keresgélni, de annak ellenére, hogy a http://www.vpe.hu/husz_2008_2009.pdf -ben az áll a vonatkozó "Műszaki Táblázatok" alatt, hogy

A MÁV Zrt. és a GYSEV Zrt. a fenti Utasításokat, valamint az általuk szükségesnek tartott, a pályahálózaton alkalmazandó egyéb Utasításokat teljes terjedelmében a honlapján teszi közzé.

 

ezeket nem találtam. A GYSEV-nél megvoltak, de semmire nem megyek egy soproni adattal. Csúnya MÁV!

2. sok a vonat

A 71-es vonalat Vácrátót - Vác között érinti a Miskolc - Párkány tehervonat. Amint azt a http://www.elvira.hu oldalon láthatom, kb. 8-ig lecseng a reggeli vonaforgalom és utána kellemesen ritkán közlekednek a vonatok. Vácrátót és Vác 10 km-re van egymástól. Pontosan félúton van Máriaudvar, ahonnan vissza lehet szólni, hogy jöhet a következő vonat, nem? Legalábbis amint látom, nem kell megvárni a vonat Vácra beérését, 8 perccel utána már indulhat is a következő (a menetrend szerint...). Ez pedig a máriaudvari indulási időpont... Szóval, ez sem jött be.

 

3. Rákosrendező helyett Rákos

Ha Rákos, akkor újabb kérdés: miért kellett beírni, hogy Rákoson át megy a vonat? Máshogy lehet Szobra jutni Miskolcról, ha azt az Aszód-Vác vonalat végképp elfelejtjük? Rákos a miskolci vonalon van, nem? Ilyen alapon beírhatták volna, hogy  mondjuk Vámosgyörkön át... az mégis hosszabb, látványosabb, nem?

 

4. Mint fuvaroztató

Én örülök neki, hogy megideologizálható a kerülő út, de ez nekem miért éri meg?

 

Nyilván nem feltételeve hasonló működést semelyik cégnél sem, de ahol én dolgozom, ott az üzemeltetés-jellegű szervezetek nem szeretik az ilyen kommunikáció-marketing sallangokat; ha kérdeznek valamit, akkor szakmai bullshitekkel próbálják meg eltömni őket; a "ne kérdezzél, ehhez mi értünk" jelmondat alapján kicsit le-lenézve az érdeklődőt. De nem lehet, hogy itt is valami ilyesmi történt?

 

5 komment

Címkék: kommunikáció menedzser bullshit kárgó

A bejegyzés trackback címe:

https://mechba.blog.hu/api/trackback/id/tr9424603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rp_bubu 2008.04.14. 10:21:13

Neked semmien válasz nem jó?
Utána néztem, 2 percembe telt elővenni a Műszaki Táblázatok I. kötetét. 12,1 ezrelék a legnagyobb emelkedő Galgamácsától Vácrátót felé, vissza felé pedig 10 ezrelék. Gödöllőnél 8 ezrelék van, és már oda kitológép kell...
A vonalra engedélyezett vonathosszak is kisebbek az állomások vonatfogadóvágány hosszai miatt.
Fogd föl: rövidebb vonat mehetne, oda vissza tolni kéne.

mechba · http://mechba.blog.hu 2008.04.14. 10:32:04

Kedves raczpeter!

Elárulnád, hogy az általad idézett publikus kiadvány hol lelhető fel? És ha már a kezdben van, konkrétan, mondjuk tonnában és hosszban mit jelent:
- Miskolc - Aszód,
- Aszód - Budapest
- Budapest - Vác
- Aszód - Vác között?

Köszönöm, mechba

rp_bubu 2008.04.14. 12:25:10

Műszaki Táblázatok kötetei fellelhető: bármely állomáson, és bármely forgalmiszolgálattevő birtokában (utasításokkal együtt kerül kiadásra részükre). Vasúti szakközépiskolákban, vasúti szakiránnyal rendelkező főikolákon, egyetemeken (mint tankönyv) és ezek könyvtárában. Valamint mint minden MÁV-os anyag, természetesen a MÁV központi könyvtárában és irattárában.
Ebből kiszámolni tudod, hogy mi a megengedett, különböző vontatójárművekkel, az ország valamennyi vonalára a benne található táblázatok segítségével.

A vonalra engedélyezett rendes terheléseket egyszerűbb módon is megtalálod, a szolgálati menetrendek eljén, vontatójárművekre és sebességcsoportokra nézve.

Ebből nekem csak egy régi 70-78-as vonalakra érvényes van a birtokomban, e szerint V43-al 50km/h-val max. 1100t továbbítható, ez a 70-es vonalon 80km/h-ra is 2200t, ott mehet V63-assal is úgy már 2800t. A 80-as vonalra nincs menetrendem így azt nem tudtam most megnézni, ha kezembe akad majd bele kukkantok.

Mivel az emelkedő hosszú és nem csak meredek, tisztességes tehervonatot fel kell tolni, ez biztos. Nem véletlenül volt a háromvágányos Vácrátótra kitológép rendelve, mikor még rendszeres volt a forgalom.

Legegyszerűbb módszer, hogy a dolog végére járj: kivonatozol Aszódra, egy békés, sztrájk nélküli hétvégén bekopogsz a forgalmiban, elmondod miután érdeklődsz, ha szerencséd van egy olyan forgalmistát fogsz ki aki régóta ott van. Ebben az esetben nem csak a választ kapod meg, hanem még a legendáriumot is meghallgathatod, a dombtetőn egyensúlyban lógó tehervonatokról, arról mikor 424-es volt a kitoló Aszódon. Vagy épp mikor úgy tudott csak felmászni a vonat Vácrátót felől rendszeresen az emelkedőre, hogy visszagurúlt és újból lendületet vett az állomás túlsóvégéről, mert egyhelyben tekert a gép a domboldalon...

Amúgy érdemes ellátogatni egyszer arra, látványos mikor pár száz méter megtétele után már lent látod a veresi vonalat Vácrátót után.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.04.14. 20:17:40

"Ha Rákos, akkor újabb kérdés: miért kellett beírni, hogy Rákoson át megy a vonat? Máshogy lehet Szobra jutni Miskolcról, ha azt az Aszód-Vác vonalat végképp elfelejtjük? Rákos a miskolci vonalon van, nem? Ilyen alapon beírhatták volna, hogy mondjuk Vámosgyörkön át... az mégis hosszabb, látványosabb, nem?"

Hello itt is, mechba :)
Rákosról a vonat egyszerűen, a Körvasúton keresztül tud eljutni a hetvenes vonalra. Mivel a körvasúti leágazás Rákos kezdőpont felőli oldalán van, így a vonat ténylegesen áthalad az állomáson.