mechba.blog.hu

Úttörő igazság vagy a naivitást kihasználva másfajta igazság az úttörőknek? Melyikről szól mechba blogja? Döntsd el magad! Írd meg a véleményed kommentként vagy a mechba@vipmail.hu címre.

Friss topikok

  • DonCamillo: hát itt sincs nagy pezsgés :-), mi történt minde... (2012.03.18. 21:36) mechba visszatér...
  • Bölcs Bagoly: Minden bizonnyal Gyurcsány Ferenc a PB tagja let... (2011.02.17. 14:57) Kár lett volna?!
  • hanvay szilárd: Éljen a szocializmus, azért mert csak ez a rends... (2008.10.31. 12:10) Retró?
  • hanvay szilárd: Éljen Gyurcsány Ferenc, Magyarország imádott min... (2008.09.27. 17:04) Kedves ünnepünk
  • Balogh Eliza: Sajnos, már alig van munkás Magyarországon. Ha k... (2008.09.07. 12:09) A munkásoké a jövő

Folyosók, jajj

2008.04.12. 09:01 :: mechba

Előző posztom felkerült a Megint Állunk Vazze blogra is, kaptam hideget-meleget érte. Mivel még mindig nincsen KRESZ és ezekre is illő és üdvös reagálnom, ezért ismét egy MÁV Cargo-s téma.

Illetve nem is biztos, hogy az. Nagyszerűen kijelölésre kerültek a transzeurópai vasúti áruszállítási hálózat részei (abba most ne menjünk bele, hogy a szállítás és fuvarozás között jogi terminológiában milyen különbségek vannak...), felhívták a figyelmem, hogy ezt a Hálózati Üzletszabályzat 3.6.3.1.3 sz. melléklete tartalmazza. Megnyitottam, íme az érintett rész:

Szóval, ezek a fekete vastagított vonalak azok, amelyek e hálózatba tartoznak. Transzeurópai: Európát átszelőnek fordítható. Tehát valamiféle autópályára gondolok, ami nem bemegy a városba, hanem vannak lehajtók, ilyesmik. De akkor minek is megy be Budapestre a Miskolc-Szob vonat? Mert arra van a transzeurópai vasúti áruszállítási hálózat? Az mellékes, hogy azonos tömegű vonatokat elbíró pálya lecsapja az utat majd 50 km-rel, meg nem kell poroszkálnom a köztudottan igen sűrűn közlekedő :) elővárosi vonatok között. Hát persze.

Nézzük, mit nyerne a vasúti fuvarozás, ha egy kicsit gondolkodva preferálná ezt a méltatlanul mellőzött Aszód-Vác vonalat. Nem csak Miskolc - Szob között nyerne időt, távolságot, hanem (tudom, rosszul vágom ki a térképet) mondjuk Békéscsaba - Szob között is... ha bekapcsolja a Szolnok - Hatvan vonalat is e remek rendszerbe.

Jééé, ezen a vonalon is van felsővezeték; nahát, erre is 21 tonna a tengelyterhelés (azt mondták ez a lényeg, nem a sebesség). Ja, csak lobbiztunk, hogy kapjunk az EU-tól pénzt felújítani a nekünk tetsző vonalakat? Ja, talán csak jól átvertük őket, hogy nehogy már a rövidebb-gyorsabb-környezetbarátabb és nem utolsóként VERSENYKÉPESEBB (most ez a varázsszó, ahogy olvasom) útvonalat támogasson...?

Kedves közlekedés-értők, elmentek ti a sunyiba! Meggyőztök arról, hogy jobb nekem, ha az autópálya messzebb megy a lakott helyektől és ezért még iszonyatos pénzekből csinnadrattás völgyhidat is átadtok, a vonatokat meg behozzátok Budapestre, hogy örvendhessen mindenki, aki a pálya mellett lakik a megnövekedett forgalomnak. Mert gondolom nem nagyon érdekli azt, akinek az ablaka alatt dübörögnek a tehervonatok, hogy most a környezetbarát fuvarozástól nem tud aludni...

Szóval, hol is az Optimum?

4 komment

Címkék: hatékonyság nincs kárgó

A bejegyzés trackback címe:

https://mechba.blog.hu/api/trackback/id/tr85422165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karma · http://karma.blog.hu 2008.04.12. 14:01:43

Az a baj ezzel a sztorival h annyira tetszetős :) Úgy értem, elég nyilvánvalónak látszik, eszébe kellett, hogy jusson néhány felelős embernek is. Ebből nem tudok másra következtetni, mint hogy tényleg oka van annak, hogy bejön Pestre.

Most gondold el, különben kamionnal kéne Aszódról Pestre hozni a csabai kolbászt :) Na ugye, hogy be kell jönnie? :)

pitiánrr 2008.04.12. 20:01:02

Jó felfedezés. Simán lehet, hogy direkt van így, de inkább a hozzá nem értésre szavaznék. Mávtól felfelé eu-s szerveken át a minisztériumig egy szakértő sem dolgozik már ezen a terülten vezetőként. Max. közgazdászok jó esetben, de inkább pártkatonák. Így minden szar átmegy, csak mi szívunk majd a végén.

mechba · http://mechba.blog.hu 2008.04.13. 08:49:21

Aszód - Budapest között sem kell felszedni a síneket, hanem ahogy eddig: a meglévőkön lehet húzkodni azt a töméntelen mennyiségű csabai kolbászt a pesti teszkó iparvágányára :)

rp_bubu 2008.04.13. 20:19:41

Ismétlés a másik blogról, ahova fellett rakva ez az okoskodás:

A lejtviszonyok miatt nem használják, kitológép kéne, hogy felmásszon a vonat Vácrátóttól Galgamácsáig. Heti pár vonathoz nem éri meg, és aránytalanul megdrágítja a fuvarozást.