mechba.blog.hu

Úttörő igazság vagy a naivitást kihasználva másfajta igazság az úttörőknek? Melyikről szól mechba blogja? Döntsd el magad! Írd meg a véleményed kommentként vagy a mechba@vipmail.hu címre.

Friss topikok

  • DonCamillo: hát itt sincs nagy pezsgés :-), mi történt minde... (2012.03.18. 21:36) mechba visszatér...
  • Bölcs Bagoly: Minden bizonnyal Gyurcsány Ferenc a PB tagja let... (2011.02.17. 14:57) Kár lett volna?!
  • hanvay szilárd: Éljen a szocializmus, azért mert csak ez a rends... (2008.10.31. 12:10) Retró?
  • hanvay szilárd: Éljen Gyurcsány Ferenc, Magyarország imádott min... (2008.09.27. 17:04) Kedves ünnepünk
  • Balogh Eliza: Sajnos, már alig van munkás Magyarországon. Ha k... (2008.09.07. 12:09) A munkásoké a jövő

Hoci-nesze

2008.02.05. 06:40 :: mechba

Még mindig állunk vazze. Erről nincs mit mondani, lásd a korábbi posztjaim.

Ámde Kákosy mester megnyilvánulásairól annál inkább érdemes szót ejteni. Kákosy a volánokra [sic!] bízná a közlekedést, ha elhúzódik a vasutassztrájk. Az olvasni nem akarók kedvéért: olyasmiról szól ez a téma, hogy:

Ha a vasutasok sztrájkja elhúzódik, akkor a Volán társaságokra kell bízni a közösségi közlekedési közszolgáltatás egy részét a szükséges finanszírozási források átcsoportosításával - mondta Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter hétfőn Budapesten. "A közszolgáltatás fenntartása miniszteri kötelezettségem" - jelentette ki. A miniszter nem utalt arra, hogy konkrétan mennyi idő után hozza meg a döntést az átcsoportosításról.

A miniszter kifejtette, hogy szívügyének tekinti a vasút megújítását, továbbá tiszteletben tartja a vasutasok sztrájkhoz való jogát. Ugyanakkor a jelenlegi követeléseket nem tartja reálisnak, és szakmailag megalapozottnak.

 

Hát, én a kedves miniszter úr nyilatkozatát sem tartom annyira szakmailag megalapozottnak.

Gondolom tisztában tetszik lenni az uniós szabályokkal, amelyek talán kis hazánkra is érvényesek. Igen, az 1370/2007-es rendeletre gondolok, amely a közszolgáltatást szabályozza. Ugye ebben benne van, hogy közszolgáltatási szerződést kell kötni a támogatásról? Ugye a MÁV-nak (MÁV-Startnak) van ilyen? Nincs? Nem gondoltam volna.

Szóval egy ilyen szerződésben van olyan, hogy "kötbér" (gondolom). Esetleg olyan, hogy "hibás vagy elégtelen teljesítés". Esetleg furfangosan megfogalmazott "vis maior", amelybe beleértik a sztrájkot is. Mindenesetre általános elv a kárenyhítési kötelezettség, nem? Ezekről miért nem tetszik beszélni? Ja, nincs ilyen szerződés?

Azért ajánlom ezt a rendeletet tovább olvasni: kb. a nyílt közbeszerzési eljárásra hajazó forma szerint kell kiválasztani a szolgáltatót és veszteségeit téríteni, amelyek a közszolgáltatásból erednek. Tessék mondani:

- mennyi lett a "volán" vesztesége, hogy többen szálltak fel a buszra?

- mennyivel csökkent a MÁV vesztesége, hogy nem jártak a vonatok?

- mennyi idő is kell egy szolgáltató kiválasztásához?

Megint egy újabb hozzáértő szervezet. Buta a MÁV, sületlen a Start és már sajnos a miniszter is talán. Ebben az országban mindenki ennyire ért hozzá? Igen. Torkos csütörtököt hirdettek a hamvazószerda utáni csütörtökre. A böjt második napjára...

 

Szólj hozzá!

Címkék: máv közfeladat realitások

A bejegyzés trackback címe:

https://mechba.blog.hu/api/trackback/id/tr53325874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.