mechba.blog.hu

Úttörő igazság vagy a naivitást kihasználva másfajta igazság az úttörőknek? Melyikről szól mechba blogja? Döntsd el magad! Írd meg a véleményed kommentként vagy a mechba@vipmail.hu címre.

Friss topikok

  • DonCamillo: hát itt sincs nagy pezsgés :-), mi történt minde... (2012.03.18. 21:36) mechba visszatér...
  • Bölcs Bagoly: Minden bizonnyal Gyurcsány Ferenc a PB tagja let... (2011.02.17. 14:57) Kár lett volna?!
  • hanvay szilárd: Éljen a szocializmus, azért mert csak ez a rends... (2008.10.31. 12:10) Retró?
  • hanvay szilárd: Éljen Gyurcsány Ferenc, Magyarország imádott min... (2008.09.27. 17:04) Kedves ünnepünk
  • Balogh Eliza: Sajnos, már alig van munkás Magyarországon. Ha k... (2008.09.07. 12:09) A munkásoké a jövő

Mechba vasutazik I.

2007.08.30. 10:20 :: mechba

Tegnap ígértem, hogy az Éjjeli vonatozás bejegyzésre adott kommenteknek megfelelően megpróbálom felvázolni, hogy hogyan képzelem el, ha majd én mondhatom meg, merre menjen a szekér. No, próbáljuk meg (haverommal konzultáltam előtte, pár infó tőle van hozzá).

Először formához a tartalom, azaz rövidtávú dolgok, ahogy a képzett mikulások mondják a Fővám tér környékén. Utánanéztem, hogy mi kell hozzá, hogy legyen saját vasutam, hát elég nagy a bürokrácia ezen a területen. Nem kiváltom a vállalkozóit, aztán jó estét kívánok, hanem valami sóhivataltól is alázatosan engedélyt kell kérnem erre. Érdekes, milyen fiatal gyerek vezeti.

Erről ugyan már írtam a Polihisztorok országa c. bejegyzésben, de nem mehetek el mellette szó nélkül. Áldott tehetség lehet ez a remek ember. 98-ban megszerzi első diplomáját, elkezd dolgozni, egy év múlva külföldi ösztöndíj, aztán átmegy egy másik céghez, 2002-ig újabb kétéves külföldi ösztöndíj, utána meg máris miniszteri gazdaságpolitikai tanácsadó, főigazgató, stb. Végre egy olyan ember, akinek elismerik a tehetségét. Végre valaki, aki túl tud lépni bármiféle segítség nélkül szenioritásalapú rendszerünk kötöttségein, itt, a Vörs Hadsereg útja végén...(kibírtam röhögés nélkül)

Szóval a szép-nagy sóhivatal könyökvédős gárdahadserege a beadott 792 darab papírom mindegyikét nagyítóval átnézi és megkapom a jóságos zöld színű "engedélyezem" pecsétet. Hurrá, nyaralunk.

Tervezzünk végre. Mondjuk ezt a múltkor nézegetett BDVmot szériát rám önti a MÁV, mert jó gazdájaként már szívott vele eleget és ilyen ócskavassal tuti megbukom, neki ott a Talent, a Desiro és a Flirt vagy mi. Van belőle 18 darab - ilyesmi infókat bányásztam össze. Ha 80%-os üzemkészséggel számolok (ez nekem bármiféle varázslatos trükkök nélkül a hadrafogható állományt jelenti), akkor 14 négykocsis szerelvényem van. Ne nagyon törjünk ki a keretekből ezek a vonatok Budapest-Vác-Szob és Budapest-Veresegyház-Vác vonalakon járnak.

A következő lépésben meggondolnám, hogy milyen időszakokban érdemes vonatnak járnia. Szerencsés ez a környék, mindenütt van buszozási lehetőség, így akár csuklóssal, akár sima busszal helyettesíthető a vonat. Érzésem szerint (ezért tuti le fognak kiabálni a vasútfanatikusok) mondjuk este 10 után és reggel 5 előtt nem kell a vonatnak járnia. Persze azért felmérném, hogy akarnak-e egyáltalán utazni az emberek éjjel vagy csak az ülések felhasítása és a tagelés miatt jelennek meg a szerelvényeken.

Ha a menetidő Vácra 44 perc, akkor egy vonat normálisan 120 percenként indulhat el azonos végállomásról (biztos van ennek valami speciális neve is), így az óránkénti közlekedéshez 2, a 30 percenkénti induláshoz 4 szerelvény szükséges.

A menetidő Szobra kb. egy óra, itt tehát 3 óránként tud fordulni egy szerelvény, hogy a mozdonyvezetőnek és a jegyvizsgálónak legyen elég ideje átsétálni a másik végére a vonatnak, stb. - 3 szerelvény az órás menetrendhez.

Veresegyház - Vác között hasonló analógia szerint 1,5 óra menetidő, pisikaki, stb miatt 4 szerelvény kell óránkénti induláshoz.

4+3+4 az 11, a maradék 3 négykocsis vonattal erősítgetem azokat, amelyeken sok az utas, esetleg besűrítgetek velük akkor, amikor több lene az utasom és hosszú lenne a követési idő. Lehet, hogy napközben is kiveszek pár vonatot, mert minek olyankor félóránként járni, ha mindenki iskolában van vagy a munkahelyén nézegeti az internetet?

Minden vonatra teszek vezetőt és kalauzt. Ez a 4-23h közötti szolgálati idővel, négybrigádos munkarenddel és némi tartalékkal számolva 12x5x2 főt, azaz 120 embert jelent, akiket éjjel nem dogloztatok, hanem 5 órán át készenlétben tartok kisebb díjazásért (olcsóbb talán, nem?). Kell még karbantartó a vonatokhoz, mondjuk 2 fő folyamatosan, az 10 emberke. Legyen mondjuk még 9, aki az anyagokat, bérelszámolást, stb intézi. Ja, meg én, aki csak blogol egész nap.

140 fővel tehát megoldottam ezt a vonalat. Szerintem kevesebb eszközzel, mint ma, mert sokszínű, meg retkesebb, meg másfajta vonat is jár errefelé.

De majd még folytatom, mert van rengeteg ötletem... csak a kollégák már úgy néznek rám, hogy "úristen, valami gond lehet, mechba egész nap veri a billentyűket".

Néhány dolog még szükséges lehet e modell jóságának megítéléséhez szükséges:

ha a MÁV Zrt-ről leveszem a többi vonalat és csak ezt az egyet hagyom rajta (persze a pályát is elfelejtem, mert az a mechbarails-nél sincsen), akkor a www.mav.hu oldalon található szervezettel elég sokan kellenének még a 140-hez:

7 igazgatósági tag, 14 felügyelő bizottsági tag, 10 fő elnök embere, 10 fő vezérigazgató embere, 2x20 fő vezérhelyettes embere, 3x20 fő főigazgató embere, 7x30 fő igazgatók beosztottai. Számoljunk még rá 20%-ot, mint vezetési működéstámogató létszámot. Ez plusz 421 főt takar... szerintem még ennél is több van a MÁV-nál, sok-sok irodaépületen láttam a feliratot és logót...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mechba.blog.hu/api/trackback/id/tr42152760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.