mechba.blog.hu

Úttörő igazság vagy a naivitást kihasználva másfajta igazság az úttörőknek? Melyikről szól mechba blogja? Döntsd el magad! Írd meg a véleményed kommentként vagy a mechba@vipmail.hu címre.

Friss topikok

  • DonCamillo: hát itt sincs nagy pezsgés :-), mi történt minde... (2012.03.18. 21:36) mechba visszatér...
  • Bölcs Bagoly: Minden bizonnyal Gyurcsány Ferenc a PB tagja let... (2011.02.17. 14:57) Kár lett volna?!
  • hanvay szilárd: Éljen a szocializmus, azért mert csak ez a rends... (2008.10.31. 12:10) Retró?
  • hanvay szilárd: Éljen Gyurcsány Ferenc, Magyarország imádott min... (2008.09.27. 17:04) Kedves ünnepünk
  • Balogh Eliza: Sajnos, már alig van munkás Magyarországon. Ha k... (2008.09.07. 12:09) A munkásoké a jövő

MERT jó lesz

2007.08.01. 13:03 :: mechba

Olvasom egy lapban, hogy egy cég a számára termelési alapanyagát fuvarozó céget lecserélte, mivel sokkal kedvezőbb ajánlatot kapott. Eddig semmi meglepő nincsen benne, de ha a színfalak mögé nézünk.

Persze ezt nem biztos, hogy megtehetjük, ezért merjünk álmodni sokadjára is: szóval nagy-nagy fatelepet látok magam előtt, ahová ütött-kopott kocsikban hordják be az alapanyagot. Nagy-nagy monopolhelyzetű szekérfuvarozó társaság (Első Királyi Szekérfuvarozó) magasan művelt kocsisai ülnek öntudatosan a bakokon, hiszen tisztában vannak vele, hogy a fele királyság összes szállításának megfelelő mennyiséget visznek; magukon érzik a puszták népének meleg tekintetét: ők szállították Dózsa máglyájának alapját is...

Szóval változik a világ, a "sötét középkort" egyre jobban fenyegeti az újkor hajnalának világossága: híre jő, hogy a király megengedte másoknak is a szekérfuvarozást. Nosza, szekérfuvarozó hosszú távú megegyezést köt a fuvardíjra, három év alatt a 100 ezüstös fuvardíjat 90-re csökkenti, még így is felülmúlva a várható piacvesztést (azért gondoljuk el, ezen rendesen izzadhattak az udvari matematikusok és csillagjósok...). Hatalmas lakoma, mindenki boldog, mindenki ünnepel.

Kéretlen kérő jő azonban: 85-ért vinne egy kocsi fát az erdőből a telepre. Gaz galád kincstárnokunk megmutatja a papirost a főszekértolónak, aki megadja ezt a kedvezményt, csakhogy ne veszítsen a fuvaron. Megy minden a megszokott kerékvágásban...

Csakhogy még jobban elszemtelenednek az gaz latorok, így a királyi szekérből kifogják a lovakat; neki már nem éri meg versenyezni. Sok a fa, biztosan lesz még 100 esztendeig, de nem. Minek? Színre lépő új hősünk, a Második Királyi Szekérfuvarozó nagyon kedvező ajánlatot tesz: 70 ezüstpénz kocsinként. Visszautasíthatatlan. Hamarosan új ruhában feszítenek a kocsisok... illetve várjunk csak: annyi a különbség, hogy az "1. kir SzF" felirat elé pingálták, hogy "1+". Hogyan érheti meg neki 70-ért? Ki tudja, az álmok néha érthetetlenek.

 

Felébredve fellapoztam a szakirodalmat:

Ha egy eszköz értéke attól függene, hogy melyik vállalat vásárolta meg, akkor a jelenértékek nem lennének összehasonlíthatók. Jusson eszünkbe, hogy a jó projekt az jó projekt.

Valóban, biztosan csak rémálom lehetett.

2 komment

Címkék: fa projekt szekér dózsa

A bejegyzés trackback címe:

https://mechba.blog.hu/api/trackback/id/tr53129936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cargós 2007.08.01. 13:19:50

Szerintem ki kéne írni a rendes cégneveket is...
Amíg királyi a cég, addig ezt megcsinálhatják, de jövőre... repül mindenki

mechba · http://mechba.blog.hu 2007.08.01. 13:26:08

Kedves Cargós!

Jól látod, királyi=állami. De hát ott a neve is: Első Királyi Szekérfuvarozó ;)